Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

ANNESİ İÇİN İŞ İSTEDİ

AİLESİNDEN GİZLİ GELDİĞİ BELEDİYE’DE BAŞKAN’DAN ANNESİ İÇİN İŞ İSTEDİ

AİLESİNDEN GİZLİ GELDİĞİ BELEDİYE’DE BAŞKAN’DAN ANNESİ İÇİN İŞ İSTEDİ

1- (Ramazân ayında su veren, mahşer günü susuz kalmaz) buyuruluyor. Bunu evdekilere versek de aynı şey midir?
 
Evet, aynıdır. Çünkü orucluya buyruluyor. Cenâb-ı Hak vermeyi murâd edince, satın alana da, ikrâm edene de, yiyene de verir.
 
 
   

2- İftâr etmeden önce bir şey okumamız lâzım mı?
 
Lâzım. (Tam İlmihâl Se’âdet-i Ebediyye)de, iftâr etmeden önce, güneşin battığı iyi anlaşılır ve vaktin girdiği kesin olarak bilindikten sonra (İhtiyâtlı hareket etmek gerekir. Onaltı sâat oruç tutuyoruz. Bir dakika acele edilirse, oruç zâyi’ olur. Tekrar kaza etmek lâzım olur.) önce E’ûzü Besmele çekmeli, sonra (Allahümme yâ vâsi’al-magfireh igfirlî ve li-vâlideyye ve li-üstâziyye ve lil-müminîne vel müminât yevme yekûmülhisâb) denir. Hurma veyâ zeytin veyâ tuz veyâ su ile iftâr edilir. Birkaç lokma alındıktan sonra, (Zehebezzama’ vebtelletil-urûk ve sebetel-ecr inşâallahü teâlâ) duâsını okumalıdır, buyuruluyor.
 
 

   

3- İftârı erken ve sahûru geç yapmak ne demektir?
 
İftârı erken demek, ikindi vaktinde iftâr edin demek değildir. Akşam vakti girdikten sonra, fazla geciktirmeyin iftâr edin, demektir. Sahûru geciktirin demek, sabah namazı vaktine veyâ öğle vaktine kadar geciktirin demek değildir. (www.turktakvim.com sitesinde yazan imsâk vakti, orucun başlayış vaktidir). Dolayısıyla imsâk vaktine kadar geciktirilir. Orada insanın aczi ortaya çıkıyor
 
 

   

4- Terâvîh namazını ne yapacağız?
Kaza borcu olmayan yok gibidir. Câmi’lerin de böyle mübârek zamanlarda boş kalmaması gerekir. Eğer gençleri teşvîk etmek için, câmi’ boş kalmasın diye câmi’ye gidilirse, hanefî mezhebindeki bir müslüman gider orada terâvîhe niyyet eder. Bu özür, onun kazayı geciktirmesine sebep olmaz. Ama böyle bir durum söz konusu değilse, evde bir günlük kaza namazı kılınır. Yatsıdan sonra, vitirden önce yirmi rek’at namaz kılmak sünnet idi. Bu sünnet yerine geldi. Terâvîh namazı kılınmış oldu, bir günlük de borç ödendi.
 
 

   
5- Terâvîhi evde kıldığımız zaman câmi’deki gibi mi kılınır?
 
Evet. Evde kılınca farklı bir hüküm yok ki. Bu namazdır. Câmi’de de edâ edilir, evde de edâ edilir. Ama kaza kılıyorsak, bir günlük kaza namazı kılacağız. Dolayısıyla terâvîh namazı da kılmış oluyoruz.

Süfyân-ı Sevrî “rahmetullahi teâlâ aleyh” buyuruyorlar ki: Para, mal ve mülk, kişinin zâhid olmasına mâni değildir. Dünyâlığı bulunmayan da zâhid sayılmaz. Dünyânın faydasız şeylerine aşırı düşkünlük olup olmadığı araştırılıp, ona göre hüküm verilir. Bir kimsenin elinde dünyâlığı vardır. Fakat zâhiddir. Bir kimsenin de dünyâlığı yoktur. Lâkin zâhid değildir. Mal, insanın silâhı gibidir. Yâni, insan canını, sıhhatini, dînini ve şerefini mal ile korur.

YORUMLAR

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir