Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

BAHÇEŞEHİR KOLEJİ YİNE BİR İLKİ GERÇEKLEŞTİRDİ

Balıkesir’in Burhaniye ilçesinde, Anaokulundan üniversiteye yaşam boyu sürekli ve kaliteli

Balıkesir’in Burhaniye ilçesinde, Anaokulundan üniversiteye yaşam boyu sürekli ve kaliteli eğitimi ile geleceğe yön veren ve 21. Yüzyıl becerileriyle donatılmış nesiller yetiştiren Bahçeşehir Koleji, yeni okulları dahil olmak üzere tüm okullarında yeni sınav sistemine uygun Merkezi Okul Sınavlarını önceki gün gerçekleştirdi. Bahçeşehir Koleji, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından öğrenci, öğretmen ve okul arasındaki ilişkiyi güçlendirmeyi hedefleyen ve ortaöğretime geçiş modeli güncellemek amacıyla hayata geçirilen yeni sınav sistemine uygun olarak hazırladıkları sınavın ilk oturumunu Türkiye’deki tüm Bahçeşehir Koleji Kampüslerinde gerçekleştirdi. İki oturum olarak planlanan sınavın ilk oturumu Türkçe, Matematik, İngilizce derslerinden oluştu. 25 sorundan oluşan Türkçe sınavına 30 dakika, 25 Matematik sorusunda 35 dakika, 20 İngilizce sorusuna ise 25 dakika süre verildi. Gerçekleştirilen ilk oturumda önce Türkçe kitapçıkları öğrencilere dağıtıldı. Verilen süre tamamlandığında kitapçıklar toplanarak 5 dakika ara verildi. Sonrasında Matematik kitapçıkları dağıtıldı. Aynı şekilde süre tamamlandıktan sonra 5 dakika ara verilerek İngilizce soru kitapçıkları dağıtıldı. Sınav bitiminde soru kitapçıkları ve cevap anahtarları toplanarak 1. oturum tamamlanmış oldu. Ertesi gün yapılan 2. oturum ise Fen ve Teknoloji, Sosyal Bilgiler , Din Kültürü ve Ahlak bilgisi derslerinden oluştu ve ilk oturumdaki uygulama gibi yapıldı. Fen ve Teknoloji soruları, 25 soru 35 dakika, Sosyal Bilgiler, 25 soru 30 dakika, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 20 soru 25 dakikadan oluştu. Sınav değerlendirmesi Milli Eğitim Bakanlığı tarafından açıklanan şekilde öğrencinin yaptığı yanlışlar dikkate alınmadan, sadece doğru sayıları dikkate alınarak yapıldı. Oturum sonunda öğrencilerden alınan yorumlar ise şu şekildedir; Öğrenciler, sınavdaki soru sayılarının ve sürelerinin uygun olduğunu, ancak 3 dersin aynı kitapçıkta verilmesinin dersler arasındaki süre aktarımı açısından daha verimli olacağını paylaştılar. Kitapçıklar ayrı ayrı verilecekse, Matematik için ayrılan sürenin artırılması ve sınavlar arasındaki sürenin en az 15 dakika olması gerektiğini, Türkçe ve Matematik derslerinin ise ayrı oturumlarda yapılabileceğini önerdiler.

YORUMLAR

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir